Välkommen!

NYSTART!

tisdag, september 18

För fet för en PT?

Det går inte bra för mig. Framför allt så har jag förlorat min älskade tvillingbror. Min andra halva. :(
 Jag tog fram min papperskalender för första gången i dag, men jag vägrar kolla bakåt i tiden. Bara en sådan liten sak är så oerhört stor.

I dag fick jag också veta att jag inte kommer bli kvar på jobbet. Jag blev både förvånad och inte. Förvånad för att de borde behöva mig men samtidigt, när chefen ser att det funkar när man är borta - trots allt ;) - så är steget till att i stället lägga över mer på andra kanske inte så långt borta.
Det andra uppdraget som jag trodde var kirrat har också fått andra förutsättningar så nu blev livet plötsligt än mer ett blankt papper.

Och jag som bröt min sjukskrivning för att jag kände ansvar mot jobbet..ja, det är som det där talesättet "ingen kommer tacka dig för..".

Men två saker har jag gjort. Jag har sökt professionell hjälp. Jag har nämligen blivit träningshandikappad.  Jag klarar inte av att börja träna igen. Nej, det är klart - det har inte gått så lång tid och det finns väl ingen som kräver något sådant av mig, egentligen inte jag heller. Men faktum är att jag både skulle göra mig själv som mina barn en tjänst att börja träna igen. Mina barn vill inget annat än att allt ska förefalla normalt igen. De vill inte att jag ska vara hemma när de kommer från skolan, de väntar bara på att jag ska säga att jag ska iväg och träna. Säger de nu i alla fall ;).
Och min kropp är ju van att träna så det är nog en bra del av min bearbetning om jag kom iväg.

Jag fattar inte varför jag inte fixar det?? Jag tror syrran fixar att träna.

Så det blir en professionell PT som jag ska tvingas iväg till. Har redan förvarnat honom förstås att jag är ovillig, svag, att mina tuttar och mage ja säkert lår och stuss, överarmar och hals har svällt ut - ja att jag kanske är helt oförmögen att träna. Who knows?? Jag vet inte hur det var för honom men hans pappa gick bort för ett år sedan så han har nog lite förståelse för min situation.

I morgon ska jag jogga (jag har förvarnat mina kompisar inom polisen så jag kan få eskort hem och gatukontoret ska städa mina spyor efteråt) med en kompis kl 09 i morgon bitti. Det är en stoor utmaning på många sätt. Bara att vara redo kl 09 på morgonen. Och lyfta fötterna.
Jag har faktiskt redan glömt att jag sprang Sträcklöpet för ett par veckor sedan. Men det verkar funka om jag ställs för utmaning utmaning..
fast det som hänt sedan då är att jag får andnöd i mina sportbh:s och kläderna korvar sig.

Jag skulle faktiskt köpa nya träningskläder i dag för mina presentkort men kom inte iväg i tid.
F ö r  a t t jag var på jobbet och jobbade över! ..

Jag har också anmält mig till en online skrivarkurs! Jajamensan, tackar Anna för det!
Har köpt 3 träningstillfällen/PT timmar på Crossfit Södermalm via Groupon för 299 kr. Lätt värt!
Jag har också bokat upp mig på testträningspass på Takkei training system. Spooky..;)

Säg inte att jag inte försöker i alla fall.

I morgon joggning, axelröntgen och besök av kära syster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar