Välkommen!

NYSTART!

torsdag, september 20

Kära syster.

Jag är på riktigt rens- och städhumör. Jag vill egentligen dra ut en massa skit, helst på en gång och även en hel del möbler. Jag känner för nytt! Men jag inser att det krävs en del planering annars står vi plötsligt utan stolar och soffa och en nedriven vägg kanske och sen har man inte tid att fixa det. Jag har fortfarande några lister som blev utsatt för ett sånt infall för några år sedan och de..är fortfarande inte på plats. Fattar inte att det finns karlar som kan förbise sådana saker när de vistas under samma tak (läs säng).

Men skitleksaker finns det gott om, både mina och barnens. Jag har också en skithög med papper och post som måste öppnas och gås igenom. Ni anar inte hur detaljerad man måste vara mot Försäkringskassan när det gäller en sjukskrivning - inga undantag. Mycket att fylla i. Hur ska jag orka.

I dag ska jag (också?) orka med PT och samtalsstöd -  kallas det så? Fattar egentligen inte hur jag kunde boka upp två energikrävande saker på samma dag.

Fantastiskt att få hit syrran i går. Vi åt lammkotletter med rotsaker/potatis i ugn. Och en fetaostsallad samt Pepsi Max så att Thomas fick vara med på ett hörn också. Men vänta nu, det visade sig vara vanlig Pepsi. Han måtte ha busat för jag var helt övertygad om att jag köpte rätt. Något annat hade han inte accepterat.

Kl 22 sa vi att vi skulle lägga oss men när jag tittade på klockan var hon över 01. Många känslor som bubblade och revs upp men för min del väldigt tacksamt att få lufta en massa IRL i stället för via telefon. Lilla lilla (stora) Thomas, vi saknar dig så förbannat.

1 kommentar: