Välkommen!

NYSTART!

fredag, september 21

För lite erotik!

När en del tar till flaskan vid sorg, andra tröstäter så kanske jag kan få missbruka sex ett tag? Jag tänkte jag skulle göra det i ett produktivt syfte. Nej mina vänner, jag vill inte ha fler barn men jag tänkte mer som research.

mumma?
Först ramlade jag över en tråd på nätet där det diskuterades ehuru (får jag poäng för den där) det finns bra erotiska böcker. Det dryftas ju då och då bland mig och mina vänner eller är det bara i min tanke förresten - nåväl intressant är det och jag gjorde också ett försök själv för ett par år sedan med att skriva erotik. Skickade den till både män och kvinnor.
Enligt min uppfattning så har män generellt inte något emot mer detaljerade sexbeskrivningar medan kvinnor i regel helst läser något mer subtilt.
Men inte så subtilt som Henrik Berggren beskriver i sin krönika i DN i onsdags - om vågor som rullar in mot stranden eller fyrverkerier - hallå liksom.
Det är väl just erotik vi vill ha. Intelligent och trovärdigt skrivet.

Ja jag tänkte då komma till att förutom tråden, där de verkligen försökte komma på bra erotisk litteratur men enades om att det nog snarare saknas, så ramlade jag över krönikan som handlade om same same (se ovan).
 Inte kan världen vara utan bra erotik? Fast med tanke på hur det ser ut i de flesta sänghalmar hos folk så hur ska människor kunna skriva något bra.

Och då tar ju jag åt mig och tänker att det är jag som ska vara lösningen på detta dilemma.

Men så kommer jag på att den här diskussionen har ju med all säkerhet blossat upp med anledning av "Femtio nyanser av honom" av E L James.
Så nu finns ju bra erotisk litteratur, om den nu är bra - säljs bra gör den ju uppenbarligen.
Släpptes tydligen bara 50 exemplar här i Sverige nu i september men man kan boka boken på de flesta boksajter samt ställa sig i kö på biblioteket. I skrivande stund är det 133 i kö fyi. Du kan också köpa som e-bok för 139 kr och börja läsa direkt!

Hm, ska jag läsa eller skriva först?

På frontningshyllan på bibblan så stod en bok som min blick fastnade på. Lite ungdomlig sådär. Varje sida jag slumpmässigt får fram har könsord, direkta beskrivningar, det är vätska, kåthet, tankar yes det är säkert. Och ärligt det är så rakt på sak och inga omskrivningar att jag blir för generad att citera. Samt tvättar händerna för varje gång jag tagit i boken.

Någon större litterär behållning tror jag inte på. Men det var ju det där med research. Jag antar att den kan göras på många olika sätt.


När ska jag hinna läsa allt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar