Välkommen!

NYSTART!

torsdag, september 20

Kompressionsringar.

När man kommer in på Kungliga biblioteket så är det lätt att känna sig lost. Har man en hel dag på sig skulle det vara fantastiskt att bara flanera runt och gotta sig, plocka på sig allehanda tänkbara och otänkbara böcker, musik, samlingar osv.
Är det bara studenter och pensionärer som unnar sig sådant? Kan en "vanlig" människa ta sig en hel eftermiddag och välja biblioteket? Ja sen har vi ju de arbetslösa och sjukskrivna. Hoppas de (jag?) skänker biblioteket en tanke.

Jag var där för att lämna igen ett bokberg som inte ens blivit lästa, barnböcker vi skulle ha under sommaren. Jaja, vi får låna nya - känns fräschare att lämna tillbaka än att låna om.
Hittade dock ett nytt berg av böcker bland annat några böcker som jag hittade i Psykologihyllan, om sorg. Jag tror inte på att gräva ned mig i andras teorier men samtidigt när jag på måfå bläddrade i vissa böcker, så blir jag ändå nyfiken på hur folk som inte har erfarenheten men professionen som psykolog eller möjligen skribent "bara"  -  framställer det.

Det var intressant i gårdagens DN tror jag, där de recenserade Bengt Olssons bok om Margot Wallström. De skrev just att de som kan något om politik kan inte skriva böcker och de som kan skriva böcker kan inte politik. Det är det jag vill checka lite med att kolla s k faktaböcker om sorg.
Tog med en självbiografi också som handlar om en kvinna som förlorar sin son. Återkommer kanske i ämnet. Kändes inte läge att börja leta om det fanns en bok som handlar om ett syskon, det jag hittade räcker bra för nu.

Hade också besökt Örtagubben och köpt lite. Ja, köpt lite. Inget nämnvärt egentligen, gottdoftande duschcreme, flingor, inpackning. Och en badolja på köpet.

Gick vidare i solen längs Sveavägen. Ned till Runners Store och handlade upp mina presentkort. Resultatet blev ett par tights från Adidas fast jag tänkte mig Asics, en funktionströja långärmad perfekt för vädret just nu, fanns bara XS så det blir intressant samt ett par kompressionsstrumpor i turkos. Ja, då måste jag ju köpa andra kläder i turkos framöver. Har en vindlöparjacka i det men den använder jag väl inte när jag springer direkt.

Jaha, här står jag nu och ser ut som en stoppad korv. Tröjan är en sak men brallorna!! Om ni inte har sett någon få bilringar på sidan samt baksidan av låren får ni stämma träff med mig eller begära bildbevis. Jag lovar, tightsen såg ursnygga ut på skyltdockan.

Orkar inte bry mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar