Välkommen!

NYSTART!

onsdag, november 7

Bokslurkare

Bokslukare heter det kanske, nåväl.
Jag läser rätt mycket just nu ja så mycket har jag inte läst ens när jag tycker jag haft mina läsarperioder. Men när ska man läsa? Om man läser på kvällarna är man ju så trött på mornarna/dagarna och om jag nånsin tänkt komma igen med träningen så kan jag inte läsa på kvällarna längre. Hur gör ni? Ska man planera in läsning som med allt annat kanske?
Mellan 20-22 fast jag kanske vill se en film eller slökolla på teve när den stressiga perioden med middag och läxläsning, planera för allehanda utflykter, gympa, skoldisco, klädbyten, ytterkläder, tvätt och sedvanlig oerhört viktig samvaro och samtal med barnen är över..

Vad jag läser. Ja med tanke på min skrivarkurs (som jag inte sköter) så ramlade jag över en ny bok av Kerstin Ekman som handlar om en författare som skriver om att skriva en bok, typ minns inte vad den heter, har den kvar i resväskan som jag måste packa ur. Lite skumt sätt hon skriver på men bra ur ett studerarsyfte kanske. Men lite boring än så länge.
Så då läste jag tre snabba lättlästa relationsromaner förra veckan i stället. Och halva den här.
Skulle köpa lite nya böcker åt pappsen i går och då ramlade jag över en löparbok - och jag vill ju så gärna hitta tillbaka till träningen så den köpte jag, Haruki Murakamis Vad jag pratar om när jag pratar löpning.
Men jag har inte börjat läsa den, jag läser nu Femtio nyanser av honom..jajamän hur ska man undgå stora snackisen.
Sen har jag en bok om sorg/förlust också.
Sorg, träning, skapande och erotik. Snacka om att vara mångfacetterad.

Och ja jag har den där löparbibeln Born to Run också men vill inte läsa den ännu fast den är påbörjad. En annan bok om löpning som jag fick gratis vid en föreläsning har jag också påbörjat den var lite småkul men inte avslutad ännu. Och jag måste väl börja om när det är dags för de påbörjade jag ju i somras.
Annars är det Antboy, Bertböcker, Mio min Mio och Min dagbok för alla förvirrade fans som läses här hemma.

Pappa har annars nyss läst Frank Anderssons bok, Patrik Sjöbergs bok, Brobyggarna som jag också vill läsa samt att jag nu har köpt lite nya biografer om/av andra sport- och företagsprofiler. Sånt gillar min pappsen.

Kanske måste man läsa Zlatans trots allt? Och de här Snabba Cash och uppföljaren, det hör kanske till..såg att Ebba Lindsö har kommit ut med en bok? Sen har jag en bok som heter Mediababe här hemma som jag köpt men inte läst, nån typ skidbok som flera profiler har skrivit tror jag men den vet jag inte var den är. En drös chick-lit finns också. Av någon anledning så läser jag deckare först när jag inte har något annat att läsa. Min mamma och syster läser mer än gärna sånt, speciellt mamsen. Hon slukar allt inom genren.
Och eftersom jag umgicks med Camilla L förra man så kände jag mig tvungen att läsa några av hennes böcker och jag uppskattar nog iof deckare, thrillers när jag läser det men jag köper dem inte.

Kom gärna med boktips, både bra böcker rent stilmässigt och böcker man blir uppslukade av iaf.

Och nej jag har ännu inte blivit våt i trosan av Femtio nyanser, läser kanske den för mycket utifrån ett skrivarperspektiv eller så är det just inte my thing. Vi får väl se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar