Välkommen!

NYSTART!

onsdag, november 7

Fina människor.

Fina människor. Jag smakar på orden och tänker på innebörden. De finns överallt och ser olika ut. Fina människor är olika för olika människor.

Om jag är en fin människa borde jag få fina människor tillbaka. Det har jag i och för sig lärt mig den hårda vägen att det inte alltid stämmer. Men att fortsätta ge och vara naiv är nog viktigare än att täppa till. Även om jag misstänker att jag inte är så bra på att ge just nu. Inte bra på att höra av mig i alla fall, det är spridda skurar märker jag.

Fina människor gör mig varm om hjärtat. Verkligheten är stundtals hård och därför är det så tacksamt med alla fina möten. Jag är vidöppen för kontakter och alla receptorer är på skarpt läge men inte så sårbar ärligt talat.

Jag har iof ett sår som ständigt blöder men jag kan vända andra sidan till och omfamna det som livet vill ge mig just nu. Försöker.

Mycket märklig känsla att det är så mycket som betyder så lite för mig. Och att så lite kan betyda så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar