Välkommen!

NYSTART!

onsdag, augusti 1

Hellasgården


Var inte piggast i stan så cykeln fick vilodag i dag. Jobbade fram till lunch, hade trevlig lunchdejt även om regnet hotade där vi krampaktigt satt ute - det är ju sommar!! Madde försökte berätta för mig hemligheten bakom en framgångsrik blogg. Ok, är det det jag ska ha..
- bilder, skriva mer om vad som är bra med träning (eh var det verkligen det hon sa), tips på mat och..hm alla tycker nog olika. Och man vill ju veta mer om den som skriver - och kanske fråga saker. Ja alltså - bilder ska jag försöka fixa, försöket här nedan gick ju inte så bra haha - vill man verkligen veta nåt om mig, och fråga saker. Det är bara att fråga juh. Privat eller här.

Drog till gymmet och tog en 40 minuter till att köra lite knärehab samt foam roller. Jag stönade likt värsta porrullen så jag skrämde en stackars tjej från att vara i samma rum. Men det gör ont! Och då blir det att man låter så.

Sedan hasta basta till Hellasgården. Plötsligt spricker det upp och blir världens bästa eftermiddag. Har aldrig sprungit i Hellasgården, de år jag flitigt var här så tränade jag inte, men bra på att bada har jag alltid varit. Nu mötte jag upp Malin och vi sprang två varv på 5 km spåret. Men pulsklockan, som för övrigt helt kukade ur vad gäller rätt inställning, sprang på Multisportinställning - visade bara 9,41 km. Vi måtte ha sprungit snabbt!

Japp här en bild från högsta höjden på rundan. Inspirerande va? Men jag måste ju träna på att få in lite personligt i bilderna så då får ni träffa Malin:



Jag är stel i nacken och hade slem i halsen, ja ni förstår - rädd att åka på något. Men vi höll ett skönt tempo och kroppen förutom knoppen kändes pigg! Benen ville springa, klättra och jag kände inget i knäna förutom på några ställen nedför när det var lite hopp inblandat, hoppförbud som jag har.

Hade någon sagt att jag skulle springa i sällskap med någon annan/andra för två år sedan så hade jag sagt att det kommer aldrig inträffa. Men det är fantastiskt kul att springa med någon annan. Hips vips går tiden och bara man kommer över den här känslan att "hon/han vill nog att vi springer snabbare, långsammare, hit eller dit" så är det bara att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar