Välkommen!

NYSTART!

torsdag, augusti 2

RelalalAXA..nä det är nu det börjar!

- Du måste nog ha Medium skulle jag tro, sa expediten när hon skulle serva mig vad gäller knäskydd. Jaså, tänkte jag - men naprapaten sa ju att jag kunde ha Small. .
Tog på mig medium och gick runt i butiken, snappade åt mig en small när jag gick förbi ställningen igen och la den bredvid stolen.
- Du kan ta dem emellan, sa jag gentilt och vilade ögonen på ett par som kommit in i butiken (då jag inte ville hon skulle se mig dra på small).
Triumferande tog jag på mig small (rullade upp den på knät och sedan drog den till rätta) och gick runt runt butiken tills expediten var tvungen att fråga hur det gick.
- Ja alltså jag har ju på mig small nu men den kanske inte är tillräckligt högt upp på låret, säger jag ödmjukt.
-  Nej den sitter bra (notera negationen innan bekräftandet). Jag trodde aaaaaldrig du skulle få på den, där ser man!

Eh.

- Höhöhö tack för den säger jag och klappar henne på ryggen.
- Nej oh nej jag menade inte så, pep hon förskräckt.

Nähää.

Säger naprapaten att jag ska ha small då ska jag ha small.

Men däremot sa han att jag kunde köpa till båda knän. Hon tyckte det var onödigt och då tvekade jag. Men jag kan ju alltid gå dit igen.

Besökte sedan stadens alla frilufts/äventyrsbutiker för att kolla på ryggsäck, lättviktsregnjacka, frystorkad mat, varma men tunna vantar, bra strumpor, energi, och gud och hans moster.
Insåg att jag började titta på skor i stället och då förstod jag att jag inte hade mer att hämta i dag. Men hjärnan har väl börjat jobba i alla fall.

Drygt en vecka till AXA och dryga två till BAMM. Det kunde man inte föreställa sig för ett halvår sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar