Välkommen!

NYSTART!

tisdag, maj 21

Yta är allt.

Ok hallå! Tro nu inte att jag är helt oföretagsam och borta i flötet (se där nu måste jag genast rättfärdiga ett eftertänksamt och blottande inlägg med ett mer hurtigt och mer "ok" inlägg så jag inte förlorar alla vänner, kontakter, män, jobb, anseende och u name it).

I dag kommer det bli en massa cyklande. Först på möte, sen till KS, sen till jobbet, och sen hem. Uppskattningsvis 2 mil, inte så mycket men bättre än inget. Tyvärr ingen sol i dag/ännu men jag får vara glad så länge det inte regnar.

I går skrubbade jag toalett och badrum, för att det skulle vara fuktbesiktning i både badrum och kök. Bra anledning att göra det ordentligt. Tyvärr slutade torktumlaren fungera när jag behövde den efter tvätten så nu har jag ett ton tvätt igen som måste tas om hand.
Vilket den kvinnliga inspektören blev varse när hon också skulle gå runt och kolla om elementen satt fast (varför sa ingen något om det, jag hade placerat ut tvätt överallt i alla andra rum).

Men att besiktningen gick igenom och vi alltså inte har några begynnande eller dolda fuktskador får man väl vara nog så glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar