Välkommen!

NYSTART!

söndag, maj 19

Omotiverad

Extremt omotiverad just nu. Det finns ingen plan! Ingen plan för det finns ingen motivation. Utan motivation ingen plan.

Sen jag började koncentrera mig mer på att hjälpa andra i deras träning, deras plan så har min egen fasats ut. Eller jag har väl inte haft någon plan direkt men när jag märkte att jag fixade att träna igen och kunde få ur lite frustration så räckte det alldeles lagom.

Nu känner jag mig lat och osugen. Som om tiden äter upp mig. Varje dag något nytt som omkullkastar mitt eget schema. Det stressar. Och stör.

Jag läser på fejjan om alla cykelturer som planeras, löparläger, svettiga adrenalinstinna träningspass, inbjudningar till event och gratisträning. Jag är glad för alla andras energi men själv känner jag ingen lust trots att det absolut låter kul.

Säkert låg också för att jag tvättade bil i dag. Thomas paradgren. Hans grej liksom. Han hade säkert gärna lärt upp mina barn, jag hade gärna sett på. Nu var det jag som stod där och instruerade. Flygsäsongen är också igång nu igen, men aldrig mer för Thomas :(.

Tvätta bilen tog 2,5 timme inkl inre rengöring och då gjorde vi ändå grovjobbet förra helgen redan. Nu är det fönstren som ska tvättas, blommor rensas och badrummet skrubbas. Kyl och frys ska också gås igenom.
Söndagsträningen m tjejerna, grannen ville ha hjälp m nåt å sen hockey.

Jag vill inte, jag orkar egentligen inte (ingen motivation) but i have to. Eller, jag mår nog fan bättre när allt blir gjort, tror ni inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar