Välkommen!

NYSTART!

måndag, mars 17

Hälsenan och Grimstaslingan.

Söndag natt gick jag upp vid 03 tiden och drog i mig dubbel Resorb. Jag kom p att jag inte druckit nåt vatten under hela Blogger Boot Camp! What! Det borde bli kvarsittning för det. Tog mig också en macka för "säkerhets skull."
Upp på morgonen och solen sken precis efter väderprognos. Skulle ut och träna tjejerna. Benen, kroppen kändes pigg (!). Ja får jag dra till med förlöst till och med?

Därför var det skönt att dra ut dem på lite jogging in i skogen först. Stannade för rörlighet och utemellan lite benövningar och burpees. Sen lite löpskolning, sprinter och därefter löpstyrka för framförallt höfterna/core. Avslutade med parövningar och som alltid är det då de förlösande skratten kommer, alltid lika roligt att bevittna.

Var kall efteråt, hade inte haft mössa el handskar på mig aja baja så dåligt. Ned i badet, fyllde på ordentligt med mat och sen dröjde det inte många timmar innan jag drog iväg för att springa med Ingela i ett område jag aldrig varit på. Jag och Ingela har försökt ses i säkert ett år..
Ok, jag tog mina brottsdojjor, de som gav mig hälsenebesvär. Hade jag vetat hur kuperad slingan var så kanske jag hade besparat mig påfrestningen men samtidigt så har det satt sig så mkt i huvudet att kanske var lika bra. Å jag hade å andra sidan inget val.

Vad vi snackade. I ett. Förutom en gång då det var så brant att jag tappade talförmågan bokstavligt talat. Tror jag skyllde på hälsenan en gång då jag kände för att sakta ned..haha och ändå sprang vi väl inte speciellt fort. Jag blir osäker på formen dock då jag inte sprungit på länge, inte haft någon som helst löpform och det har satt sig i huvudet att jag är i så dålig form (tänker på hammarbybacken sist när kompisarna påpekade att jag "var väl bättre förr", tänker på Å till Å då Victor säkert tyckte jag var en loser trots att vi kom trea men visst han hade vunnit med en bättre partner - osv).


Hatar att bli kall och jag frös verkligen hela vägen hem, mkt för att jag och Ingela förstås inte pratat färdigt när vi väl stannat av. Men men ringde barnen bad dem tappa upp ett hett bad, det stack i fingrarna ordentligt en bra stund..vi åt middag och sen kollade SNN news för att skratta en stund och sen goodnight.

I dag är jag smart och vilar. Från träning alltså. Tyvärr lite för mkt tid till att tänka på annat kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar