Välkommen!

NYSTART!

fredag, mars 21

MBG.

Jag har haft deadline i en vecka nu och samtalet med redaktören skulle jag ha haft senast i onsdags. Då fattar ni att jag inte borde skriva här. Tro det eller ej, samtidigt så jobbar hjärnan med att fokusera inför det jag måste prestera. Och det på ganska kort tid. Om några timmar ska jag få en naprapatbehandling. Har eg inte reagerat på något själv men fick höra i onsdags att jag såg lite sned ut i ryggen, inte mycket men tillräckligt för att inte vara bra.
Imponerad över att det finns dem som ser sånt. Och i morse kände jag faktiskt av det. Det drar lite i "falska ischias" stråket. Så det blir nog bra.

Värre är kanske min vänstra underarm nu. Jag överbelastade den vid onsdagens rörelseträning trots att jag kände att den blev stum (lite svag efter Krav Maga antar jag) och i går kunde jag inte lyfta en stekpanna, inte ens en papperskasse, tung visserligen, upp i kofferten. Sånt gillar jag inte. Och när jag säger det så känner jag också att jag är stel hela vänster nacke. En kompensation på nåt sätt. Jaja, bra att jag får hjälp då. Jag får hjälpen gratis. MBG! (Man blir glad).

För ett par år sedan flyttade en Birgitta ut här från huset. Vi sprang till varandra titt som tätt, lånade grejer av varandra osv. Nu har jag fått en ny Birgitta. Ja hon har funnits i huset några år förvisso men vi har inte haft kontakt. Hon går dock på samma Mindfulnesskurs som jag. Snacka om pinsamt när jag inte kände igen henne, från huset, första gången. Satt febrilt och tänkte om hon jobbade i någon affär, var lärare ell liknande. Åsså bor hon i samma hus. Jag är inte frisk.
I går ringde hon på dörren. Hade varit på Trädgårdsmässan och köpt 3 blommor åt mig. MBG.

Så i kväll ska också dottern och hennes bästis ha kalas. De har köpt samma slags kläder, suck, har fixat låtlista på Spotify, de ska hem till oss och sminka sig och locka håret innan..de är 10. Vi vuxna ska stå ute och grilla hamburgare åt dem - sånt gillar jag iof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar