Välkommen!

NYSTART!

måndag, mars 17

Så var Blogger Boot Camp för mig i år!

Vaknade och den förväntade snöstormen var utanför fönstret. Jag hade två utomhuspass framför mig. Vad jag trodde. Senare fick jag minsann klart för mig att det var tre. Hade lovat kidsen att baka scones innan jag drog och fick förstås bråttom som alltid. Jag satt visst och glodde rakt in i väggen ett tag och det är aldrig bra för de viktiga minutrarna.

Bakade scones medan jag packade väskan (ytterst oprofessionellt att inte göra det kvällen innan jag vet) och brände dem förstås i min panik att hitta rätt handskar, tröjor whatever. Tittade på klockan, bestämde mig för att ta nästa buss. Nytt försök scones. Alltså, stress och bakning hör inte ihop, just sayn.

Tror du inte bussjvln drar iväg framför ögonen på mig. En promenad på ca 2,4 km i snöstorm, tack för den. Träden knakade så jag var rädd att få dem över mig.

Smaskig goodiebag, exkl erbjudanden
Ok, jag kom fram. Hade ca 2 min på mig att hitta mitt skåp, lägga in mina grejer och ut för första passet med Malin Ewerlöf. Lite nervös sådär som alla löppass är för mig av nån anledning. Nu har jag dessutom haft min hälsena och sätesbristning som påverkat huvudet negativt. Ja förutom löpning då förstååås. Gick så himla bra! Vet inte om det var den löpskolning vi hade först som gjorde att kroppen blev uppvärmd ordentligt - kanske det jag måste ta med mig mest. I dag hade jag med mig benen, löpsteget. Inte som jag haft de senaste månaderna, året att "vevet" inte varit med mig. Benen har inte velat lyfta från marken. Nu låg jag topp två på alla intervaller utom de två första kanske. Känslan att "segla" fram med Malin vid min sida var ganska grym även om hon ev joggade bredvid mig haha. Solen tittade faktiskt också fram i slutet av passet. Jaha, bara ladda om inför nästa pass med Malin Bengtsson. Men först fotografering så av med kläder, ta på den tshirt vi fick och sen posera..mm my favourite, not.
Frös som en nakenhund när jag kom ut igen. Tog ett tag innan jag fick upp värmen och hade nog också hunnit stelna till lite efter intervallerna. Vi sprang på lerigt halkigt gräs också när vi körde sprinter med Malin B och har man en bristning i sätet så vill man inte få den uppfläkt till akut igen, lovar.
Passet var som ett bootcamp pass men man kan ana mycket löpstyrkeövningar i detta upplägg. Ett avslutande crossfitupplägg. Bra, som jag trodde.

Oh, sen hade jag funderat på att byta ut Krav Maga mot en föreläsning. Inte minst när jag förstod att vi återigen skulle vara ute. Jag som hade googlat och sett en massa vita kampsportdräkter fick nu bara bli varse att allt kan se olika ut haha. Krav Maga är självförsvar. Vi började lugnt med teknik. Kände direkt att man skulle få blåmärken kring underarmarna och det är ingen underdrift. Sen ökades intensiteten och med den kraften. Stackars dem som fick köra med mig. Instruktörerna frågade dem om de tyckte det var för hårt och ja, en del pep lite om det men jag fick nog köra på bra. Avslutningen när vi stod i grupp om fyra st, en i mitten och vi andra 3 runtom med mitsar och man bara skulle brassa på - var så himla intensiv men kul.

Sen lunch. Tyvärr en sån där sallad med kanske 50 gr lax, 50 gr räkor, massa sallad och blek pasta i botten ni vet - gjorde att jag inte åt så mkt och jag vet att det är uberdumt men jag har ingen aptit heller när jag tränar så hårt. Försökte få i mig nån halv bar också. Satt och snackade med Pischa och Malin, snackade med sponsorerna Sodastream och Holistic. Trevligt folk.

Sista passet för mig, Kettleworx. Kettlebells förkoreograferad. Alltså, jättefina instruktörer, laddade som tusan och leende till öronen men jag tyckte ändå det var trist. Förkoreograferat är trist. Ja tydligen tycker jag det numer. Min problemaxel var lite kraschad sen Krav Maga så jag var försiktig med armhävningar.
Ja, och sen gick jag slutligen på två föreläsningar. Superbra båda två - alltid bra med input och upprepningar och här även "nytt" eller iaf saker att tänka på.

Ena föreläsningen var med Jacob Gudiol som driver sajten Träningslära. Den sidan följer jag och är ibland kanske för teoretisk för mig men väldigt ambitiös och man känner förtroende för det som skrivs där :). Jacob pratade om grenspecifik träning, alltså syftet med träningen ska styra vad vi gör. Låter självklart men..
Sen var det Andreas Öhgren som föreläste om snygg, stark och skadefri. Eftersom jag drabbats av skador nu när jag försökt komma igång här, jag förstår absolut varför det händer och därför drogs jag till föreläsningen och det sa också klick. Det är på ett djupare plan som man förstår om man gått igenom nåt liknande som jag. Alltså att kroppen är så komplex och det handlar inte bara om träning, den reagerar förstås på andra saker som händer och du gör.
Det är människor som Andreas man ska försöka se till att träffa när man vill komma vidare och jag ska absolut ha honom i åtanke den dag jag har råd att gå till någon, oavsett om det är som PT eller naprapat det går in i varann :).

Inte ens under dessa två föreläsningar åt jag eller drack något. Stupido. Drog i mig några Fazer Dumle mm så färska men kände att nu var kroppen i bakläge. Messade med dottern som tyckte jag kunde gå på festen efteråt men  jag kände att nej, det vill hon inte. Hon var ensam hemma då sonen sov över hos kompis. Så jag drog hemåt efter detta och vi två myste framför Gladiatorerna och det ångrar jag inte även om det förstås hade varit kul att snacka med alla trevliga bloggers. Vi somnade båda två framför teven hihi.

Några bilder från/Tack till: Uppochhoppa

Muskler är..bra :). Här Calvin headcoach från Concor Crossfit.

Dansa kunde man göra också, inte jag dock denna gång fast jag älskart.

Gruppbild från Bootcamp passet. Jag ser ut som en clown.

Japp här från Krav Maga. Jag ser ut som min farmor.

Malin Ewerlöfs pass var poppis.

Hoppsan, jag i bild minsann. Ser jättemunter ut. Bullig och mullig.
Söta Malin Bengtsson till vänster.

Lofsans grymma baksida. Hennes pass drog fullt lass!
Men så kul! Jag lämnar en banan och får en Gainomax!

Om man tar rätt bar nu så vinner man bilj till Fitnessmässan..

Kämpa! Upp med rumpan :)

Vi är koncentrerade, eager to knowledge

Självklart en rörlighetsklass, med fina Jessica Clarén

Inte alltid så lätt att få till

Fina snygga Pischa!

Bra träning!

Mäh! Tredje snyggingen från Rosa Skrot, Madelinn till höger!

Det sa klick i huvudet på Andreas föreläsning!

2 kommentarer:

  1. Härligt att ha dig på plats! Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack för det Sofia - jag hade inte velat vara utan min plats heller! Kram!

    SvaraRadera