Välkommen!

NYSTART!

torsdag, maj 2

Jordnötsdieten.


Så här såg inlägget på fejjan ut härom dagen. Jag måste be om ursäkt för att jag återigen skriver om något som har med diet, matval och fixerade människor att göra men visst är det viktigt att penetrera? Återigen så tycker jag också att visst alla har rätt att välja och att man som utomstående inte alltid ska bry sig så himla, då kanske man själv får fundera på om man är missunnsam och avundsjuk i stället. Jag är mer ute efter öppenheten. Och det finns visst massa träningsbloggare som är öppna med att de jagar fettprocent, de visar bilder på sin torso, sina överarmar, tider på Garmin och delar gärna med sig av alla sina recept på fettsnåla, mjöl- och sockerfria dietsubstitut. Fine. Vad jag och Micke i det här fallet är lite ute efter, tror jag - är hur mår vi? Ni, de, hon, han. Är det livet?
Och alla hurtiga inlägg på fejjan, bloggen, övriga sociala medier - speglar det människan eller är det en oskriven lag att alltid vara glad, förväntansfull, positiv och "inspirerande" ?

Jag tycker iof inte att det är fel för man väljer ju själv det man vill läsa och en del vill verkligen läsa det där "inspirerande", hurtiga, egostatusar (trots att många undersökningar visar att folk blir både deppiga som stressade av alla "andra lyckade och alltid glada, successful" people i social media), de som hårdkör en diet, kontrollerar sig själv till det yttersta och en del mår bra av att läsa min blogg (depriverande, misslyckade) haha.

Men återigen, det finns mycket bakom ytan. Always.

1. (peace och jag hoppas verkligen att det är ok att jag lade ut det här Micke).
1. (talande är ju att vi är så många som gillar inlägget och en eloge till Danijela som "blottar" strupen en aning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar