Välkommen!

NYSTART!

onsdag, maj 1

Prestation vid mens.

Hej, sorry att jag skrev stay tuned. Det blev full rulle och nu är jag så slut så jag vill bara sova. Helt slut. Har precis gjort mat men orkar inte äta upp det, då är man trött? Jag hoppas detta betyder att jag får mens tidigare, imorrn vore perfekt. Fredag eller lördag katastrof.

Vi är inte många som har det där med PMS längre. De flesta bedövar sin kropp med hormonella medel precis som man proppar i sig tillsatser i mat? Eller är det inte same same but different?

Det finns inte många studier hur menscykeln/hormonella påverkan, inverkan på kvinnor betyder för prestationer men det jag har kommit över säger att mellan dag 18-36 är de sämsta dagarna för prestation (källa: tidningen Iform för ett par år sedan).

Som jag och min syrra brukar säga;  finns bara en vecka i månaden när man mår som bäst, veckan efter mens! Man har mens, feel good, ägglossning, PMS, mens, feel good, ägglossning, PMS. Svårt att pricka in allt man vill prestera bra i just rätt vecka.

Ska man satsa på riktigt får man väl ta och börja bedöva sig igen eller träna så hårt att mensen försvinner. Hinner jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar