Välkommen!

NYSTART!

lördag, juni 22

Midsommarafton.

Det gick bra. Midsommarafton blev så bra den nu kunde. Vi åkte till Grönan och det var lagom med folk. Lagom varmt och fläktande. Barnen var inte sådär jobbiga som en del barn kan vara som bara vill ha, vill ha, vill ha och tjatar om än det ena eller det andra. Allt var liksom bara smoothie. Jag åkte utvalda attraktioner, så gjorde även barnens pappa. De mest "läskiga" sakerna var det bara Simon som ville åka och det kunde han göra med Natalies mamma (!) - haha vilken tur! Simon fixar att åka ensam det har han gjort förr men visst är det skönt att ha någon att åka med.
Det var för övrigt också trevligt att Natalies familj hängde på.

Ja sen åkte vi hem, handlade lite jordgubbar och lite mer potatis. Jag fixade midsommarmiddag, barnen gick ned och badade under tiden. Vi drack en öl till maten sedan var man rätt däckad faktiskt. Grönan tar energi :).

Efter önskemål så bäddade vi ned oss sedan och tittade på film tillsammans. Kvällen avslutades med spännande dokumentär på Animal Planet. Det enda var väl att barnen bråkade om vem som skulle ligga närmast mig..naw.

I dag blir det tvätta alla sängkläder och inventera/frosta av frysen. Jag har ju en liten inbördes utmaning att försöka leva på det jag har i frys, kyl och skåp nu de här veckorna så man blir av med allt som har så lätt att bara bli kvar där det är.

Och det är bara en sak jag tyckte jag missade att få med i barnens packning..det är ändå rätt bra betyg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar