Välkommen!

NYSTART!

torsdag, april 25

Pensionärsfrågor.




Doctor, doctor...

När man lägger upp en sån här bild så får innehållet en helt annan innebörd liksom. Men dels har jag ingen bild på "min" doktor och dels hade det varit mkt tråkigare att lägga ut en bild på någon som var mer lik honom dessutom. Jag minns dr Carl på vår VC, undrar vart han tog vägen. Me like. Vi jämförde muskler med varann på den tiden. Eller inte.. nåja.

När man gör en hjärtutredning så måste man utesluta alla riskhöjande faktorer för hjärtat, det vill säga socker, kolesterol - skrev jag det här härom dagen förresten? Iaf, dagen innan så käkade jag inget socker, man kan ju tro att det gör någon inverkan. Kanske gör det?

"Hej, harkel, det här är din doktor, vi sågs senast i går. Om du undrar varför jag ringer så sent så har jag inte fått gå hem ännu. Nej jag skojar bara, nu ska vi se..harkel..jag måste samla tankarna lite."
Det där med att samla tankarna är nu tredje gången han säger. Ni hör ju att han är lite förvirrad.

Sockret låg bra, kolesterolet var föredömligt - låg till och med under mediantalet men å andra sidan så tror jag det är mest äldre som besöker VC så de siffrorna behöver jag nog inte hoppa för högt över.

När han plötsligt brister ut "men du nu måste du påminna mig...alltså, var det din tvillingbror du förlorade? Vilken förlust (!) , ja..det är ju extra jobbigt det förstår jag.."
Hallå vift vift säg inte så!! Det är såna saker som får mig att tappa kontrollen. Vi la på strax efter det, efter förlåt och mummel, förlåt och självklart..

Men, jag blev ändå lättad över provsvaren. För så som jag har misshandlat kroppen under hösten, inte brytt mig när, vad eller om jag ätit, inte rört på mig - inte ens en ynka promenad fanns motivation eller förmåga till där ett tag. Ni anar inte.
Ändå undrar jag om jag hade orkat bry mig om jag fått höra det motsatta. Det är intressant.

Sen ska man veta att just kolesterolet är mer el mindre ärftligt och jag har 50/50 där och jag ska väl vara tacksam så länge det är rätt 50 jag ärver på. Hur och vad man äter kan spela roll i vissa fall men i andra som sagt så är det ärftliga oturliga faktorer.

Usch nu låter jag som en pensionär som redogör för sina kurvor och värden. Tänk om man kunde få vara lite pensionär i den bemärkelsen att med gott samvete bara flyta omkring men ändå ha de pigga ben och ork man har nu. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar