Välkommen!

NYSTART!

fredag, maj 10

Kontraster.

Uppskattar ni kontraster? Eller åtminstone fascineras av dem? Det gör jag. Jag slås ofta av kontrasterna i mitt liv, både känslomässigt som upplevelsemässigt. Umgänge och intressen. Möten med andra människor.

Det kan också vara vad man äter, hur man tänker och vad man gör.

Hinner ni tänka i vilken hierarki ni hamnar i med vissa människor, samtal och tillfällen? Att ni ibland känt er i underläge för att sedan inse att människan ni just pratade med såg upp till dig/hade respekt? När ni trodde att ni hade övertag och så kom värsta punchlajnen som fick er ur spel?
Det är coolt.

I dag har jag träffat många olika människor. Människor som slår an olika känslor hos mig, vitt skilda samtalsämnen - och olika kontakt.
Tänker mest på 19 åringen som slet tag i mig i en butik. Trodde hon går på gymmet men vi hade setts den där testdagen. Hon pratar med mig som om jag är i samma ålder, har samma drömmar och samma vilja. Jag imponeras över hur fokuserad och tuff hon är/verkar. Hoppas verkligen det går vägen för henne. Själv får hon dåndimpen när hon hör mina resultat och måste kalla på sin kompis. Det var lite rart. Men jag fick ju inte göra maxtestet så det får jag återkomma till om det blir aktuellt.

Svenskar är inte bäst på att vara ute och ta vara på kvällen. Att ta en öl och prata om livet med en vän. Med en eld och lite fika, åtminstone något sällskap kommer man närmare sig själv. Det är fint.

Åsså hon som har så fina pressbilder på sig själv. Som förefaller så lycklig och perfekt. Obehaglig så det kryper i mig. Defensiv och oskyldigt nagelristande frågor.

Människor som ställer till synes oskyldigt ärliga frågor vars svar jag känner mig lurad på efteråt. Sitter hos mig tänker ni då men det har nästan alltid visat sig att jag har rätt intuition vad gäller sånt. Ändå är jag rätt naiv. Får inte alltid ihop den där kakan själv.

Jaja kanske inte make någon sense. Det är så mkt intryck varje dag, om man bara vill. Ändå tänker jag mest på att morgondagen är både den 11 som en lördag. Det känns.

Människor är verkligen unika. Konstiga. Söta. Intressanta. Ointressanta. Ointesägande. Starka. Svaga. Djupa. Ytliga. Dumma. Smarta. U name it.  -- Kontraster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar