Välkommen!

NYSTART!

tisdag, maj 7

Träningslära och annan hysteri.

Läs en bok och bli klok.
Egentligen är det lite föreläsningshysteri också i Sverige, är det inte? Jag blir ofta jättesugen att gå på seminarier, föreläsningar osv. men sen när jag gör det så har det inte gett så mycket mer än förhoppningsvis den goodiebag jag iaf får med mig hem, som jag i många fall har betalat med min anmälningsavgift (ungefär som tre nummer för 0 kr med body butter och mascara på köpet). Nä men missförstå mig rätt men om jag går på några föreläsningar som handlar om virka t ex då är det ju inte konstigt om jag får samma information till slut olika professionella föreläsare till trots. Jag menar trots allt så kanske det inte finns 100 olika sätt att virka. Sedan finns det förvisso olika duktiga talare, retoriker och anekdotberättare. Folk har olika preferenser, resultat och (o)roliga minnen. Vissa känns mer förankrade än andra.

En del är så skickliga marknadsförare så jag tror verkligen jag missar något om jag inte går på just den föreläsningen eller workshopen. Eller för all del träningsresor. Allt låter så bra och det ska förändra ens värld, kropp och leverne. Svisch så fattar man inte ens att man varit där. Men ekot sitter kvar i form av vänförfrågningar på fejjan och bildströmmar i Instagram.
Jag säger fortfarande inte att något är fel och jag hånar eller förlöjligar inget men jag menar bara att det är mycket som är same same, lätt fångat lätt gånget nä hur man nu säger. Det är lätt att tro att man behöver allt så menar jag ! :)

Men en föreläsning jag så himla mycket ville gå på det var en föreläsning om hur man kan stärka fötter samt ja som titeln här ovan antyder, om vikten av kondition och uthållighetsträning, när var hur liksom. Det var en bra insäljande annons och det är mycket möjligt att den var mer professionell än innehållet, precis som jag antyder här ovan men nu var Jari Ketola en av föreläsarna och det är en person som jag känner förtroende för. En som jag tycker vet vad han talar om.

Jag fick dock aldrig någon bekräftelse på min anmälan och trots att jag skrev ett mejl enkom om det så fick jag inget svar. Efter några dagar skrev jag missmodigt att borde jag inte ha fått någon slags återkoppling angående min anmälan. Det visade sig varit tekniskt fel och personen i fråga beklagade förstås det och erbjöd sig skicka böckerna som föreläsningarna byggde på, som plåster på såren. I dag kom dem och jag blev lika glad och rörd i dag som när jag fick det mejlet.

Böcker finns det också gott om, i olika som samma genrer. Ibland är man mer glad över att ha en bok än att man de facto faktiskt läser den - men jag ska verkligen försöka ta mig an dessa. Inte minst eftersom mina fötter verkar vara boven i dramat mer än en gång när jag är ute och svajar. Att lära mig mer om träning och kroppen överlag ligger dessutom helt rätt i tiden för mig just nu as u know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar