Välkommen!

NYSTART!

torsdag, oktober 18

Dubbelt identitetslös.

Jag har tänkt tidigare på att jag känner mig identitetslös. Jag vet att det är känsligt att påstå det för följdfrågan blir då kanske "har du hängt upp din identitet på din bror"? Sanning med modifikation va. Det handlar ju om att en del av mig är borta, så är det. Vi var inte siamesiska tvillingar, inga enäggs- men likväl tvillingar. Ja det räcker väl med att vi är syskon egentligen men många tror att man står närmre varann som tvillingar, och det låter väl inte orimligt. Vi har (ja jag skriver presens) samma uppväxt, samma tidsrelation till våra föräldrar, syster, släkt och samtid, samma klasskompisar fr grundskolan osv osv. Det var det som förband oss mest och som vi alltid kunde vara trygg i. Som vi ofta pratade om. Vi jobbade också på samma ställe i USA på 90-taket. Vi kände varann på ett djupare plan, på det ytliga planet var det nog mycket jag inte hade riktigt koll på eftersom vi inte bott i samma stad (konstigt där blev det imperfekt) sen vi blev vuxna.
Jag har sagt det förr, vi ömmade väldigt mycket för varandra just för att vi hade en outtalad förståelse och "kännedom" om varandra.  Det var absolut, absolut inte så att vi sa "oh vad jag ömmar för dig bror/syster" men vi visste. Vi blev arg för samma saker inom familjen, släkten, ja annat - mkt som är i relation till sin generation utan att man kanske tänker på det. Och hettade det till nånstans var vi snabbt framme, och också mådde dåligt för varann.

Nåväl, inte älta. När mina stora fina tuttar försvann efter amningsåren så blev jag också identitetslös ett tag, jag antar att det är naturligt att tappar man form så måste man vänja sig vid en ny (nu blev det symboliskt med tuttarna förstås men jag menar generellt).

Nu är jag identitetslös i dubbel bemärkelse. Jag har gjort en korrigering i mitt namn (äntligen) som jag fick häcken ur för att jag behövde förnya körkortet. Så jag kunde ju inte förnya körkortet förrän jag fick bekräftat namnändringen (i förrgår). Först i dag får jag iväg körkortsuppdateringen på grund av tja, jag fattar inte när det hände men det finns ju inga fotoautomater längre? Inte i stan iaf? Gick in på Japan Photo till slut (efter googlande) och pröjsade 249 spänn för 4 fula kort.

Körkortet gick ut i dag. Passet gick ut i månadsskiftet. Så, voila vad gör jag nu?
Nästa vecka ska jag flyga i mitt gamla namn och behöver nog köra bil strax därpå. Jaja.

Såg Mickel Räv i dag. Fin räv med lång rakt utstående svans med vit spets, jajamän. Tjugo meter från mig i dagsljus över fotbollsplan. Ingen rädder för vargen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar