Välkommen!

NYSTART!

onsdag, februari 27

Dagens tips.


Något som hjälpt mig att äta sallad hemma och även få med mig till jobbet, är att göra i ordning en stor skål på en gång som får stå redo i kylskåpet. Annars blir det tyvärr lätt att jag skippar den biten för att jag inte ids eller "hinner."

Jag undviker att blanda ned tomater då jag hört att de avsöndrar något som inte är bra, typ (om det ska stå flera dagar) - så de blandar jag ned i samband med måltid om jag kommer ihåg. Avocado likaså. Tomater kalla är inte min favoritgrönsak här hemma i Sverige - utomlands smakar de i regel så mycket bättre.

Det jag själv tycker saknas i min sallad på bilden är mer rödlök, majs och kanske röd paprika för färgens skull. Annat jag gärna toppar med vid servering är några valnötter och får/getost.  Broccoli, blomkål och flera andra kålsorter ska man heller inte glömma. De som gillar kan ju gärna lägga i bönor, linser, quinoa eller annan kolhydratkälla. Hittade för den delen en förteckning över kolhydrater i grönsaker för dem som käkar enligt LCHF eller LCHQ el liknande.

Proteinet därtill utgår jag ifrån att du inte glömmer.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar