Välkommen!

NYSTART!

torsdag, februari 28

Vinn en gratis träningsvecka på House of Shapes!

Klassisk gymgoodiebag.
Hann ta en powernap på 20 minuter, inte dumt. Sen kom jag iväg till House of Shapes på Hornsgatan i Stockholm. Bokar upp mig på cirkelträning och core efter att receptionisten betonar att Hip Hop klassen är en blå klass, meaning hög nivå. Okej, slår ett öga in i danssalen där de dansar House. Men så kul det ser ut. Går till lila rummet där jag ska vara men får veta att det blir ingen cirkelträning utan typ "Skivstång." Nej det kände inte jag för - om jag är på ett träningsställe som är känt för sina dansklasser bör jag väl testa dans?
Receptionen igen. Nä Hip Hop klassen är överbokad. Får en goodiebag i alla fall. Tänkte vara ödmjuk och fråga snällt om jag skulle få plats men när jag såg att snubben (Benke från numera fd dansgruppen Bounce) bara smäller ihop kvittona så lämnar jag fram min "cirkeltränings"lapp och går in. För fräckt?

Benke från Bounce. Lånad bild.
De flesta har långa tröjor och fladdriga brallor, danschica alltså. Jag ser ut som om jag ska ta ett cirkelträningspass.
Vi är säkert 50 stycken i salen, alla vill ha en bit av Benke vad det verkar  - men jag tycker jag ofta får ögonen på mig. Jag var väl den enda som inte har ett naturligt Hip Hop Groove.

Fantastisk klass. Speciellt uppvärmningen. Likt brottaruppvärmning så går man igenom preciiis varenda kroppsdel, till och med halsen och mellangärdet - men med ett groove. 

lånad från musicranker.org
En timme senare är jag uppe i varv. Var det verkligen slut nu? Yoga kände jag inte för men när det står en söt tjej 5 min senare och tar in lappar till samma sal jag nyss varit i så frågar jag. "Afro". " jag har ingen biljett." "Det gör inget"
Afro har aldrig tillhört mina dansfavoriter men som vanligt är det instruktören det faller på. Det här var full fart och inget jordstampande i golvet snarare så lätta hopp som möjligt men mycket höft, rumpa och rullningar. Attityd. Me like.

Men du, vill du vinna den här gratis provträningsveckan på House of Shapes av mig? Du har chans att få dansa för Jennie Widergren och Åsa Fornander, kända inom sina gebit. Oscar Jöback har bästa functional moves (men varför har han inga dansklasser längre..) - cirkelträning och x-fit finns också på schemat för den som känner sig mer bekväm med sånt. Eller ett fullvärdigt gym med både maskiner, cardio och fria vikter.

Skriv bara till mig så drar jag en vinnare i slutet av nästa vecka. Vill du så får de Reztarten och Vitamin Wellnes med stevia också - me dont like. :) Ja du får det där värdebeviset på Make Up Store också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar