Välkommen!

NYSTART!

torsdag, juni 27

Kvinnosaken.

Ligger med värsta magontet. Det går ända upp till bröstkorgen, under tuttarna. Ont i huvudet har jag också för att inte tala om käkarna. Och torr i munnen är jag också. Jag vet inte vad som är vad. Ett faktum är i alla fall att jag har fått mens.
Sedan har jag ätit konstant sedan klockan fyra i em då jag blev utdragen på middag och vin på lokal. Jag fick bryta ihop, ja vi skrattade och grät.
Jag har ätit och snackat, gråtit och skrattat trots att jag är så öm i käkarna. Jag måste ha pressat dem i natt.

Vad gör jag då för konklusion? Ett är att jag efter ett rätt hårt träningspass i går stressade hem (så fort det nu gick när de hade spärrat av både Västerbron och Essingeleden för överfart - för nåt himla statsbesök som skulle åka under broarna), duschade och sedan åkte till närmsta kvartershaket där jag träffade mitt träningsgäng för middag. Absolut jättetrevligt och jag slås av att vi ändå är en samling härligt udda var för sig men kompletterar varandra så bra -brudar här i området men det kanske är så att jag inte kan göra sådana saker innan mens. För i morse var jag som överkörd av en slåttertraktor och då hade jag bara druckit ett miniglas vin i går kväll så det var ju liksom inte därför.

Att jag ska bli så här inför/under mens är ju inte klokt. Jag får nog gå tillbaka till hormonpreparat igen alltså. Och jag kan då fan inte fatta hur jag kunde springa marathon och ultra i precis samma situation. Men jag hade säkert gjort det i dag också om det var sagt så.
Någon som sa att man förlorar rätt mycket vätska under mens och jag är ju lika torr i munnen i dag som under marathon. Har aldrig tänkt på det förr att det kunde ha ett samband.

Jag vet att det här är över i morgon så det är bara att acceptera. Jo jag har tagit värktablett men det var ju faktiskt länge sedan så det kanske är ok med en ny. Å andra sidan funderar jag på om det inte också har med att när jag väl började äta i dag så slutade jag aldrig?
Det här händer bara under mens. Jag lovar. Det är helt crazy.

Kanske jag borde föredra att springa marathon under tiden i stället för det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar