Välkommen!

NYSTART!

måndag, augusti 6

Äventyr kostar!

Att vara fattig och äventyrare går inte ihop. Allt kostar som bekant. Det är anmälan i vissa fall, alltid nån ny utrustning, transport och logi. I det här fallet när det kommer till en sådan sak som BAMM (fjällorientering) pratar vi ju om sådana saker jag inte gjort förr. Jo jag har tältat, ja jag har varit i fjällen men nu ska jag s p r i n g a så ofta jag kan, det ska vara lättvikt på allt som går (på mig själv funkade det inte så bra) och förutom att jag inte kan den där pikanta saken som att orientera ja jag vet knappt om jag kan springa förresten - 7 milsklassen på BAMM. . hur tänkte jag där? Värst är egentligen att frysa och inte kunna sova vilket jag misstänker blir fallet - och sedan stiga upp och få igång de där stela benen och springa lika långt igen.

Fattig förresten. Om jag hade haft en f d man som gjorde det man förväntar sig mot sina barn så hade jag nog inte haft det så illa men jag får verkligen ingen hjälp därifrån och att ha två barn på heltid och stå för alla kostnader, däribland bara boendekostnader på 9000 varje månad, då förstår ni.

Så om jag ska iväg någonstans måste jag även se till att fixa barnvakt. Det kostar också. På många sätt.

Att gilla utmaningar och äventyr innebär som regel att träningen inför även kostar. Ja visst kan du alltid springa, "springa är gratis" ekar det i skogen men jag drivs mer av lust och inspiration än nöta för mig själv så att få energi av andra och träna varierat är ett måste för mig.

Man skadar sig förr eller senare, det kan vara stora eller små skador och då hamnar man i läget att gå på behandling och kanske köpa lite rehabprylar.

I förlängningen blir man ju väldigt bra kompis med sina träningskompisar och då går man ut och äter och dricker öl. Det kostar också. Både tid, pengar och återhämtning ;).

Som tur är har jag en fin BAMMpartner i Micke, som står för allt vad gäller den gemensamma utrustningen, jag har vänner och familj som kollar om de kan bidra med något. Själv lyckades jag ju få ut en ryggsäck från butiken utan att vare sig visa ett VISAkort, leg eller annat, jag har i kväll beställt från en äventyrsbutik på krita och vidare funderar jag på om det är dags att sälja guldet i byrålådan eller något annat tokigt.

En sponsor vore inte dumt. Säg bara vad ni vill ha för motprestation, jag är lite duktig på ganska mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar