Välkommen!

NYSTART!

onsdag, augusti 8

Vila i form.

- Jaså du springer..ja vanligtvis så brukar ju både män och kvinnor som springer vara väldigt smala..men du ser ju stark ut så du kanske orkar ändå.
Japp, vilka creds jag får - den här gången var det gymägaren som luftade sina tankar.

Haha, jag vet att jag inte har en löparkropp. Och jag gillar ju rättframma människor..;)

Mitt huvud vill att kroppen ska vara sådär pigg och framåt, full av energi som jag brukar. Jag hade velat köra Ruffie i dag, grappling i morgon och ha sprungit snabba 5 km i går. Nu blir det ingenting.

Gick till vårdcentralen och kollade sänkan. Normal, ok det var ju skönt i och för sig men hon varnade för bakteriellt virus. Tyckte inte att mina symtom lät bra för ett fjällmarathon. Men jag fick inte ens en ögonsalva. Nee-e nuförtiden ska man baddelibadda sina ögon varannan timme med sterilt vatten. Orka.

Ärligt, med en spegel framför mig så har jag inte skött min återhämtning. I stället för att äta och dricka bra och ordentligt så har jag gjort tvärtom. Och flera timmar efter träning i stället för ganska snart efter. Sol och vin. Fastnat i OS-soffan och inte idas göra mat.

Jag skaa börja ett nytt liv. Men nu blev det inte för ett år eller tre månader sedan. Inte ens för två eller i måndags. Det kommer bli en annan månad. Men jag måste börja leva som jag lär inte sant.

Inte ens de där bra hormonerna som man ska locka fram innan ett långlopp kommer jag hinna träffa eftersom det bara är att låta kroppen få vila i bästa möjliga mån. Gick till gymmet dock i dag på min sista dag men tränade inget. Försökte bara säga hej till min bindväv.

Kanske lika bra att sätta på OS-knappen igen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar