Välkommen!

NYSTART!

torsdag, augusti 9

It´s all about sex.

Tittar du dig omkring på bussen och undrar vilket sexliv folk har? Om den snygga killen på gymmet är bra på att kyssas och varför kan inte den där snygga kollegan bara dra dig över skrivbordet och kyssa dig när du står där? Undrar du hur din chef ser ut naken oberoende på snyggstatus, fantiserar du om vänners partners och funderar du på vad som skulle hända om du blev instängd en vecka i en fjällstuga med den, den eller kanske den?

Underbart!
Det sägs att män tänker på sex 20 gånger om dagen och att det skulle vara dubbelt så mycket mot vad en kvinna gör.
Jag ger inte så mycket för de där tvärvetenskapliga studierna, eller hur. Men om du vill läsa den artikeln i sin helhet så kan du göra det här.

Allmänt uppfattat är dock att kvinnor pratar mer sex med sina väninnor än vad män gör med sina polare och det tror jag också. Ibland sparar vi inte ens på detaljerna. Vi berättar om hur penisen såg ut, hur bra eller dålig han var i sängen, på att kyssas förstås och allmänt vilken finess han innehar, eller inte. Skall sägas att om vi tror att vi träffat något mer seriöst så blottar vi inte på samma sätt. Men om vi då pratar om relationer är det många gånger same same but different. Alltså, då handlar det mer om att prata om personlighet, hur man blir behandlad, ev romantik, prioriteringar, attityd.
Utan att bli alltför djup och analyserande så tror jag att det har en bra funktion. Trots allt lever vi i ett patriark där många av oss kvinnor inte litar till oss själva - det vi känner och uppfattar, vi dras ned i ett destruktivt beteende av män som inte är tillräckligt starka i sig själva att de låter oss vara som vi är. Vi blir beroende av mannen och sväljer det negativa. Jaja, kul i jul.
Tyvärr är det många som fortfarande vill ha sin fasad att allt är så bra hela tiden. Om fler vågar prata om vad relationer innebär och bör innebära desto fler relationer kanske skulle räddas. Eller inte. Tror i alla fall att det skulle leda till mer sundhet.

Förljugenhet gillar vi inte, inte sant. Men de flesta lever tillsammans och en dag poff tar det slut och omgivningen fattar ingenting. Och tänk på fejjan så många som lever the perfect life. Yeah right. Inte konstigt att en del tappar livslusten, självförtroendet och gnistan totalt när så många är så mycket mer lyckad än en själv ;).

Men sex var det ja. Alltså det är klart det varierar hur mycket man tänker på sex och varför. Kan vara att man har fått för lite, för dålig eller bara vill ha mer. Den biologiska klockan kanske tickar eller så har den slutat och därför slappnar man av. Sex är ju närhet och ett sätt att lära känna varandra så att ta illa upp att mycket handlar om sex i början tycker jag inte man ska göra. Bara synd om det avtar med tiden.

Det kanske verkar som om jag tänker på sex hela tiden. Jag tror inte jag gör det mer än någon annan men jag är nyfiken. Jag är nyfiken på hur det skulle vara om vi alla skulle släppa på konventionerna och inte ha några spärrar eller ens kunna hålla inne med det vi vill och känner. Jag menar, folk muckar gräl och startar krig men jag skulle vilja ha mer Hollywoodfilm vad gäller romantik. Jag tycker det är otroligt häftigt med folk som vågar ta tag i en och kyssa en, flirta, ge en komplimang, våga vara svaga och romantiska, våga göra det de känner helt enkelt. Men allt ska vara med finess förstås. Och jag pratar alltså om den delen som de flesta är för uppfostrade i och rädda att göra bort sig, ge fel signaler osv.

Sedan är det väldigt roligt att känna en attraktion också som inte behöver betyda att man vill eller ska knulla märk väl. En attraktion kan man (borde man kunna) vila och njuta i och flirta lite ömsesidigt. Men många har svårt för det och måste genast markera hit eller dit. Eller få bekräftat hur snart man ska få ligga.
När man är kåt, ja då vill man ligga - men det vill man väl sällan med någon man inte känner? Ja åtminstone pratat med 10 min? Haha skojar bara! Halvtreragg, existerar det fortfarande?

Ok, fine. En del tycker sex är överskattat. Och när man lever i ett förhållande vill man nog inte alls att ens partner ska bli wild and crazy och börja kyssa sina kollegor. Det är ju självklart inte det jag uppmuntrar heller. Det jag egentligen vill ha sagt är att sex är ett behov som alla andra, de man känner attraktion till eller upplever som tilltalande kan ju liknas vid ett snyggt konstverk eller varför inte en maträtt som man vill hugga in i. Det är väl härligt och ska bejakas - oavsett om maträtten tillhör någon annan. Alltså, inte att du ska försöka ta den maten ifrån den personen men du kan väl fortfarande uppskatta den.

Om jag säger "hey sexy" behöver det alltså inte betyda att jag vill något mer med dig, om jag rör vid dig så betyder det nog mest att jag vet vikten av beröring, om jag står vid ditt skrivbord kan det betyda att jag tycker det vore roligt om något galet hände men det är inte säkert.

Och att studera par som hånglar, folk på bussen, han på affären, hon på gymmet och tänka hur de ser ut nakna, hur de är i sängen, hur de kysser och vad som skulle hända om jag fastnade i hissen med en person i två dagar - ja does that makes me crazy?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar