Välkommen!

NYSTART!

söndag, augusti 5

Halvlek

Jag vill egentligen bara säga att det gick jättebra att träna.
Det finns liksom inte utrymme att tänka eller känna efter något annat. Solen sken, folk var glada. Mycket bra pass i dag! Tycker det är roligt när det finns övningar som jag fått för mig att jag är svag i åsså är jag inte det. De körde rätt mycket ben/rumpa i dag också och det var ju humor med tanke på att passet i fredags var mkt ben/rumpa, mkt knäböj på crossfiten och ja som sagt i dag med.
Några exempel på övningar? Ja vi började med uppvärmning som alltid vilket är just knäböj och saxa med armarna med en partner.
Sedan körde vi också en återkommande övning som de kallar för 50/50 - man kopplar ett över och ett underarmsgrepp runt varandra och sedan pressar man brösten mot varandra, nå inte så bildligt - den övningen körs minst en minut.
Ja sen körde vi trädet (den ena står som ett träd den andre hoppar upp på ryggen och ska krångla sig runt båda hållen, utan att ta stöd i backen), hålla fast varandras handleder, knäböj med partner sittandes i "knät, försöka svinga varandra upp i luften med armgrepp runt livet och en riktigt mördande övning där man tar grepp runt livet på sin partner framifrån rätt långt ned och sedan svingar denna person från ena sidan till den andra genom en slags knäböj så partnern hamnar på ena låret vid varje sida så man får ett par sekunders vila där.
Fysövningar var lite olika, bland annat kålmasken som vi kallar den på NMT, minns inte vad de kallade den för här.

Fanns några där som var riktigt riktigt snyggt deffade (med andra ord väldefinerade muskler och lite underhudsfett) och det är verkligen beundransvärt, de kan ju t ex med gott samvete ha bar överkropp (tjejer med topp förstås) - men det behöver inte betyda att de är starkare eller mer vältränade än jag för det, har jag lärt mig. Något liknande stod vi och diskuterade efteråt och det blev lite roligt när Musse spann vidare och berättade om "en annan gång" när det var två som tränade mot varandra och den ena som "inte såg vältränad ut" var grymt stark i närkamp och körde över den andra som var den per defintion vältränad..haha

Ja, tror ni inte jag träffade två stycken f d kollegor från TV4 samt en bekant från grannskapet på vägen hem. Jag som trodde jag skulle vara hemma kl 13.45 kanske..

Och Sverige har fått (sitt första) guld! Tjohoo!! Måste genast hålla koll på sammandraget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar