Välkommen!

NYSTART!

söndag, augusti 5

Söndagsångest

Jag har legat bland blommor och bin hela fm, och inser att jag skulle vilja ha fler humleblommor för det är ju så trevligt när de kommer och surrar och sticker in sin söta nos.
Men jag mår inte bra. Och att ligga i solen gör jag kanske mest för att jag får för mig att jag slappnar av då och har semesterliv som man ska ha när solen skiner. Jag kommer på mig själv att medvetet vilja tänka sexfantasier så fort jag lägger mig halvnaken i solen. Tänkte lite på andra grejer också som kan bli en söndagskrönika lite senare. Fast ni kanske hellre vill läsa om sexfantasierna haha.

I går kväll fick jag lägga mig med sprängande huvudvärk direkt efter Torneus insats. Jag tror att jag försökte dricka 2 liter eftersom jag är tämligen övertygad om att det var vätskebrist som stod bakom. Jag åt s k riktig mat först kl 19 i går, på hela dagen sett och det hör ni ju själva att det inte låter särskilt begåvat. Jag låg i solen i går morse också, drog till ConCor och svettades som en gris och utan att dricka och äta som man bör efter ett sådant pass så drog jag till en liten butik som man nästan inte tror finns längre. Det vill säga att jag fick ringa på en klocka så kom han från porten bredvid och öppnade. Han tittade ju förstås på OS. Väl där inne så inser jag att jag inte har någon plånbok med mig (kan vara ett smart drag när man är fattig) - men om det är suget efter att sälja eller något annat som gör det så går jag därifrån med det jag sökte och han skulle skicka en faktura. Och då har jag bara lämnat mitt namn och adress utan verifikation..sånt är imponerande inte sant.
Ok, jag utstrålar ju värsta godheten i och för sig.

På vägen hem så möter jag förstås några jag känner från NMT, träffade de iof bara för någon vecka sedan också - på ett helt annat ställe men vi stod säkert och snackade en halvtimme. Trevligt trevligt. Så när jag väl kom hem då var jag för trött att laga mat. Ni vill inte veta vad jag gjorde då i stället. 

Ja så jag lever ju inte som jag lär det har ni förstått. Förlåt om jag är indiskret också men jag tror på kunskapens makt - jag har mens också och det bidrar. Jag veet att jag måste vara snäll mot kroppen då jag har mens för jag är helt klart mycket svagare och mottaglig för förkylningar och dylikt. Och jag är fantastiskt glad över att jag slipper denna dylika vara under mina utmaningar. Fast jag är ändå lika glad att jag får den varje månad. Eller ja, typ.

Nu är det Ruffie om knappt en timme och jag vet ju att jag kommer gå dit. För jag älskar Musse och Usama och jag älskar konceptet. Så får man väl acceptera att man inte är piggast i kvarteret ibland. Fast jag borde vila. Och jag har ett ömmande knä..men jag vet att jag kommer ångra mig och då kommer det gå åt onödig energi åt det så det är väl lika bra jag drar dit, sen får jag dricka 3 liter, äta bra mat, göra det nödvändiga hemma och hänga framför OS. Social? Nej inte i dag. Banne mig inte i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar