Välkommen!

NYSTART!

lördag, augusti 11

Snart kör vi!

På väg till frukosten försökte jag titta ned i backen men nog fan ska alla hälsa på en. Godmorgon, kraxar jag fram och tittar snabbt ned igen. Det finns ingen. Ingen. Som kan vara så uppsvullen i ansiktet och ha så trekantiga ögon som jag när jag antingen sovit dåligt eller är sjuk.

Jag sov bara 4 tim förra natten. Jamen jag ville bädda rent, jag vek undan tvätt, jag rensade papper, avlopp, tittade på OS och ja, packade. Redan vid 18 igår svindlade det i huvudet och kl 20 låg jag på den oerhört lyxiga sängen ni ser på bilden.

Men ni fattar det här med att sova i sovsal. Folk tjattrar och det finns alltid någon översocial typ som snackar i 180. Och då måste jag också snacka . Det snackades vilka skor man skulle ha, dubbar el ej. Det pratades om tider, bansträckning och ska man ha långa el korta brallor.

Fanns ingen äggröra till frukost så jag fick göra som alla andra - äta gröt. Struntade i mackor för jag kan ju inte äta bara för att äta. Eller en del menar nog att det är precis det man ska göra..

Nu sitter jag här på sängkanten med små grisögon och undrar om jag ska ha långa el korta brallor. T-shirt el långärmat. Dubbar el inte.

Benen känns förvånansvärt pigga men jag var ju inte så ambitiös som tjejen intill som for ut och sprang igår kväll.

Ja det finns alla sorter. Satt en gubbe här borta och rörde ihop nån gegga med risifrutti och käkade som kvällsmat.

Nä nu måste jag göra nåt. Springa kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar