Välkommen!

NYSTART!

tisdag, augusti 7

Reflektion.

Gemene man tycker att jag tränar mycket. "Jämt" är en annan benämning. Jag förstår ärligt inte var det kommer ifrån. Klart jag tränar mycket om man jämför med vad jag gjorde tidigare, d v s noll. Eller är det mycket för min ålder kanske?
Och visst jag tränar mer än de som samvetstränar 2 ggr i veckan.
En del säger att de bara har fått för sig att jag tränar mycket. Nu när barnen har varit borta har jag försökt träna mer.

Men sista tiden har det ju mest varit rehab, det är ju ingen "riktig" träning. Min transportcykling kantas ju av rödlysen, bromsningar osv så det är heller ingen direkt träning mer bra val av transport? Att jag sedan tar ett pass Ruffie här, Crossfit där är ju inte mycket i sammanhanget.
Löpning har ju varit i princip obefintlig sedan maj, några enstaka Joggingpass har blivit av, närmare bestämt 6 st på två månader. Det är inte mycket.

Jag är absolut nöjd över att jag för en gångs skull varit riktigt duktig på att underkasta mig rehabträning. Tiden var väl inne för det helt enkelt.

För mycket socialt med god mat och dryck denna sommar, helt klart.

Men jag älskar att träna det skall sägas, det ger mig en kick, en glädje, energi och boost varje gång jag inser att jag orkar bra.
Jag skulle önska jag kunde vara en löpningsfanatiker men kanske är det skon som klämmer.
Men utmaningar och äventyr vill jag alltid kunna vara öppen för och då är det ju bra att hålla sig någorlunda i form.

En sak jag borde ha lärt mig är att inte köra på för mycket när jag ska ha och har mens. Fick världens bakslag förra månaden då jag gjorde det och det resulterade i nästan en veckas träningsbortfall. Nu gjorde jag det igen. Körde på som om min kropp var tiptop. Den är inte det vid mens. Den är skör och jag brukar vara småsvag, förkylningsbenägen och migränvarning då och då.
Denna gång fick jag nackspärr, ryggvärk, spänningshuvudvärk och tjock i hals och mellan öron.

Jag har köpt Kan Jang, värktabletter, ingefära, vitlök, Emergency, lösgodis, färska hallon och ska försöka dricka lite mer än vanligt. Sova i tid annat bra tips. Och sen tränar jag inte i dag - inte ens cyklade till jobbet ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar